WIADOMOŚCI

Mercedes po #1 treningu utrzymuje sekundową przewagę
Mercedes po #1 treningu utrzymuje sekundową przewagę
Formuła 1 w końcu powróciła do Europy jednak po pierwszym treningu na torze Catalunya pierwsze dwie pozycje cały czas są okupowane z dość dużą przewagą przez kierowców Mercedesa.
baner_rbr_v3.jpg
Po pierwszych 90 minutach zmagań na torze Nico Rosberg o 0,070 sekundy wyprzedzał Lewisa Hamiltona. Sebastian Vettel, który przed weekendem pokładał duże nadzieje w pakiecie poprawkowym SF15-T stracił do swojego rodaka blisko sekundę.

Podobną stratę odnotował także drugi kierowca Ferrari, Kimi Raikkonen, który wykręcił czwarty czas.

Świetnie po trzytygodniowej przerwie na tor powrócił zespół Toro Rosso. Carlos Sainz, jadąc przed własną widownią wykręcił 5 czas, a Max Verstappen szósty. Dla ekipy z Faenzy tor Catalunya historycznie nigdy nie był sprzyjający. Na przestrzeni ostatnich 10 lat kierowcom Scuderii nie udało się nigdy awansować na nim do czołowej 10 w kwalifikacjach a kierowcy zespołu tylko dwukrotnie finiszowali podczas wyścigu w TOP 10.

Za zawodnikami Toro Rosso ponownie znalazł się Red Bull. Tym razem reprezentowany przez Daniiła Kwiata, gdyż Daniel Ricciardo ponownie miał problemy z jednostką napędową Renault, w końcówce ustanawiając 9 czas.

Czołową dziesiątkę w piękny piątkowy poranek pod Barceloną zamykali: Massa, Ricciardo oraz Nasr.

11 czas przypadł w udziale Nico Hulkenbergowi. Zespół Force India mimo opóźnienia wdrożenia nowej konstrukcji wyścigowej oraz braku radykalnych zmian w aucie relatywnie nieźle wypadł w pierwszym treningu.

Tuż za kierowcą Force India znalazł się Raffaele Marciello, wychowanek Akademii Ferrari pełniący rolę trzeciego kierowcy zespołu Saubera. Oprócz Włocha rano na torze Catalunya pojawiło się dwóch innych „rezerwistów”, którzy co ciekawe zakończyli swoje zmagania odpowiednio na 13 i 14 pozycji tuż za kierowcą Saubera. 13 był Jolyon Palmer (Lotus), a 14 była Susie Wolff, która powróciła za stery bolidu Williamsa.

Kierowcy McLarena w Hiszpanii wstępnie tracą blisko trzy sekundy do lidera mistrzostw świata, co oznacza nieznaczny wzrost strat od czasu poprzedniego wyścigu, ale ciężko jest wyciągać definitywne wnioski na ten temat po zaledwie pierwszym piątkowym treningu. Fernando Alonso wykręcił 15, a Jenson Button 16 czas, wyprzedzając jedynie Sergio Pereza, Pastora Maldonado oraz zawodników Manora.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Nico Rosberg Mercedes 1:26.828 28
2 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:26.898 27
3 de Sebastian Vettel Ferrari 1:27.806 21
4 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:27.832 16
5 es Carlos Sainz 1:28.132 27
6 nl Max Verstappen 1:28.529 23
7 ru Daniił Kwiat Red Bull 1:28.785 7
8 br Felipe Massa Williams 1:28.831 21
9 au Daniel Ricciardo Red Bull 1:29.075 9
10 br Felipe Nasr BMW Sauber 1:29.140 14
11 de Nico Hulkenberg Force India 1:29.409 20
13 gb Jolyon Palmer Team Lotus 1:29.676 21
14 BMW Sauber 1:29.708 22
15 es Fernando Alonso McLaren 1:29.813 22
16 gb Jenson Button McLaren 1:29.817 22
17 mx Sergio Perez Force India 1:30.096 19
18 Pastor Maldonado Team Lotus 1:30.110 7
19 gb Will Stevens Manor 1:32.471 22
20 es Roberto Merhi Manor 1:32.647 20

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
dexx

08.05.2015 11:38

0

Ciągle się Mclaren nie będzie poprawiać. Bo inni też coś pracują nad bolidami.


avatar
maziboss

08.05.2015 11:38

0

Coś słabo Ferrari... Mam nadzieję, że się ukrywają.


avatar
madeo123

08.05.2015 11:45

0

Baba skopała Mclarena :)


avatar
dexx

08.05.2015 11:46

0

Kimi miał problem z przegrzewającym się fotelem.


avatar
Greek

08.05.2015 11:50

0

może za mocno "przygrzał"? :D


avatar
adam40

08.05.2015 12:05

0

kempa007 Czy Toro Roso ma w nazwie Scuderia? Pytam sie tylko , bo pewny nie jestem. :) Co do wyników pierwszego treningu , to chyba raczej nie nalezy z nich wyciągac pochopnych wniosków, aczkolwiek Mercedes nadal jest z przodu.


avatar
GTR

08.05.2015 12:17

0

@6 Tak - STR to Scuderia Toro Rosso.


avatar
Kalor666

08.05.2015 13:00

0

pojawiło się info że McLaren chce wrócić do poprzedniego malowania na kwalifikacje żeby poprawić osiągi.


avatar
dexx

08.05.2015 13:03

0

Kalor666 Tez o tym słyszałem. Ponoć ten kolor nie jest szybki :P


avatar
Kalor666

08.05.2015 13:16

0

dexx- mądrego to aż miło posłuchać ;)


avatar
dexter

08.05.2015 13:17

0

@dexx Z pewnoscia jest to denerwujacy problem gdy kierowca przez radio mowi: my seat is burning Problem moze miec wplyw fizyczny na kierowce, poniewaz kierowca w czasie jazdy musi w kazdej sekundzie byc skoncentrowanym. Gorzej gdy cos takiego przydarzy sie w wyscigu ;)) W bolidzie F1 pod „tylkiem“ znajduje puszka z elektronika, blisko sa akumulatory ktore przy wysokich temperaturach powietrza musza byc chlodzone. Wystarczy tylko, ze cos nie bedzie odpowiednio chlodzone. W ogole chlodzenie jest bardzo waznym tematem. Kiedys gdy jeszcze chlodnice byly inaczej zaprojektowane to byl pewien problem. Dzisiaj w takim przypadku wystarczy dobrze odpowiednie miejsce uszczelnic, wpuscic wiecej powietrza i sprawa zalatwiona. Tylko nie jest to takie proste, poniewaz bolid F1 jest bardzo ciasno zbudowany. Powloka zewnetrzna przylega tak mocno do wnetrznosci bolidu, jak tylko to jest mozliwe. Przestrzen i objetosc powietrza pod powloka jest zredukowana do minimum, albo nie ma jej wcale. Kazdy aerodynamik nie chce w powloce zewnetrznej zadnych niepotrzebnych wlotow powietrza, gdzie strugi moglyby niekontrolowanie sie przedostac, poniewaz to stwarza niepotrzebny opor powietrza. Kazdy chce jak najmniejsze chlodzenie, albo wcale. Komponenty sa gorace (60-70 °C), agregaty napedu sa gorace, silnik jest goracy i w takiej sytuacji „pupa“ kierowcy moze byc takze goraca ;) Dodatkowo wysoka temperatura powietrza i wysoka temp. asfaltu nie ulatwiaja zycia. Niech ktos sprobuje zalozyc kombinezon narciarski i usiadzie w nim przy temp. 60°C w saunie - zycze dobrej zabawy. Oczywiscie, kierowca moze wybrac sobie normalny fotel i fotel z izolacja cieplna - tylko ze taki fotel wiecej wazy. Pozdr.


avatar
Jahar

08.05.2015 13:38

0

McLaren ma kolor i tempo gp2 czyli jakaś część sukcesu jest w zmianach kolorystyki:) Na testach wszyscy jeździli 4s szybciej wiec zapas mocy jest.


avatar
waterball

08.05.2015 13:44

0

Jak długo jeszcze Williams będzie marnował przejazdy na zabawę Susie? Z wyścigu na wyścig coraz słabszy bolid a oni puszczają do jazdy amatorkę ...


avatar
Nowicjusz

08.05.2015 13:48

0

hehe jak McLaren zajmował w piątki miejsca 10-14 to wszyscy pisali : " jeżdżą bez paliwa", " wszyscy testują a ci robią szybkie okrążenia" " i tak w kwalifikacjach będzie 20 miejsce " To teraz jak McLaren zaczyna testować i nie jeździ na 100% w treningu co za tym idzie zajmuje miejsca 15 i 16 są komentarze że zamiast poprawy są słabsi, niech najlepiej giną... nauczcie się F1 dzieciaki, bo wysnuwanie teorii po 1 piątkowym treningu jest żenujące.


avatar
CzarnyKret22

08.05.2015 13:56

0

Są gdzieś zdjęcia bolidu reb bulla z nowym nosem??


avatar
Jahar

08.05.2015 14:04

0

@14. McLaren testuje powolne tempo żeby potencjalni sponsorzy lepiej widzieli gdzie mogą umieścić reklamę na tym czarnym tle.


avatar
Nowicjusz

08.05.2015 14:05

0

@16 rozumiem podśmiechujki z McLarena, ale radziłbym poczekać od Q. Dwa bolidy w Q2 mnie nie zadziwią


avatar
R4F1

08.05.2015 15:05

0

@17 ja nie rozumiem nabijania się z McLarena, z tego co widzę Jenson jest na ten moment na P6. Mają dużo trudniej od innych i robią co mogą żeby poprawić wyniki. Nie płaczą przy tym jak np RBR tylko starają sie robić swoje i za to jest mega szcaunek, nawet jeśli i w Barcelonie nie pójdzie tak jak sobie założyli.


avatar
R4F1

08.05.2015 15:06

0

czas Buttona: 1m28.494s.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu